Poziv na dostavu projektnih prijedloga - Dokazivanje inovativnog koncepta
Srijeda, 07 Kolovoz 2024 10:32
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske objavilo je otvoreni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava s ciljem povećanja tržišne spremnosti rezultata istraživanja i razvoja, te unapređenja inovacijskih kapaciteta poduzeća i znanstvenih organizacija.
Predmet poziva
Dodjela bespovratnih sredstava mikro, malim i srednjim poduzećima, te istraživačkim organizacijama, za sufinanciranje pretkomercijalnih aktivnosti u početnoj fazi razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških procesa, kako bi se utvrdio potencijal za komercijalizaciju, usmjerio daljnji razvoj i smanjio rizik investicije.
Posebni ciljevi Poziva:
A. Poboljšanje tržišne spremnosti rezultata istraživanja i razvoja,
B. Unaprjeđenje kapaciteta poduzeća za istraživanje, razvoj i inovacije.
Ukupna alokacija, odnosno iznos bespovratnih sredstava raspoloživ za dodjelu u okviru ovog Poziva je 6.399.893,82 EUR.
Najniži, odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi:
- najniži iznos 26.500,00 EUR;
- najviši iznos 50.000,00 EUR.
Prijave se mogu podnijeti od 1. listopada do 2. prosinca 2024.
Prihvatljivi prijavitelj su:
- mikro, malo ili srednje poduzeće, koje zadovoljava definiciju iz Priloga I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014;
- „istraživačka organizacija“ koja zadovoljava definiciju organizacije za istraživanje i širenje znanja sukladno Okviru Zajednice za državne potpore za istraživanje i razvoj i inovacije (2022/C 414/01), poglavlju 1.3., točki 16. (ff), što znači subjekt (kao što su sveučilišta ili istraživački instituti, agencije za prijenos tehnologije, posrednici u inovaciji, fizičke osobe ili virtualni kolaborativni subjekti usmjereni na istraživanje), bez obzira na njegov pravni status (ustrojstvo na temelju javnog ili privatnog prava) odnosno način financiranja, čiji je prvenstveni cilj nezavisno provoditi temeljno istraživanje, industrijsko istraživanje ili eksperimentalni razvoj odnosno s rezultatima tih djelatnosti upoznati široku javnost, putem predavanja, objavljivanja ili prijenosa znanja, ili
- fizička osoba - po evaluaciji projekta i nakon formiranja rang liste, a prije Odluke o financiranju potrebno je osnovati poduzeće koje će biti u 100% vlasništvu fizičke osobe prijavitelja i koje zadovoljava definiciju mikro, malog ili srednjeg poduzeća, sukladno Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
Prijavitelj također mora dokazati da u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, kako je to definirano ovim Uputama. U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:
- paušalnim obrtima, zadrugama i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima
Napomena: obrti u sustavu poreza na dohodak, kao i sustavu poreza na dobit prihvatljivi su prijavitelji.
Sve ostale kriterije, zahtjeve koji se odnose na sposobnost prijavitelja i partnera te učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta, kao i Upute za prijavitelje – možete potražiti OVDJE.
Edukacije korisnika ISPU modul eGrađevinski dnevnik, rujan - pozivi i upute za prijavu
Četvrtak, 01 Kolovoz 2024 11:33
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine provodi edukacije korisnika Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU).
ISPU je državni interoperabilni i multiplatformni sustav za trajno praćenje stanja u prostoru, organiziran kao sustav samostalnih funkcionalnih cjelina - modula. S ciljem digitalizacije poslovnih procesa iz nadležnosti Ministarstva te unapređenja korištenja informacijsko - komunikacijske tehnologije, sustav se kontinuirano nadograđuje i razvija.
Sudjelovanje na edukacijama je besplatno, a organiziraju se u svrhu što jednostavnijeg i pravilnijeg rada u modulima, kao i upoznavanja korisnika sa svim funkcionalnostima sustava.
Edukacije korisnika sufinanciraju se sredstvima Europske unije u okviru projekta:
- Unapređenje sustava prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine kroz digitalizaciju, investicija C2.3. R3-I7, Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021. - 2026.
Ovim putem pozivamo Vas da se prijavite na edukaciju za korištenje modula eGrađevinski dnevnik, čiji je cilj podizanje razine kvalitete u svakodnevnom obavljanju posla ovlaštenih osoba koji su sudionici u gradnji kao i dostupnost kvalitetnih informacija ostalim subjektima.
Sadržaj konferencijskog tipa edukacije jednak je onima održanim tijekom 2024. godine. Ako ste već prisustvovali edukaciji eGrađevinski dnevnik, a htjeli biste ponovno sudjelovati, možete se prijaviti na neki od termina iz tablice u nastavku poziva.
Edukacija eGrađevinski dnevnik tijekom rujna održat će se prema sljedećim terminima:
Grad
|
Lokacija održavanja
|
Datum održavanja
|
Predavaona
|
Vrijeme održavanja
|
Poveznica za prijavu
|
Varaždin
|
Geotehnički fakultet, Hallerova aleja 7
|
9. 9. 2024.
|
Aula Magna
|
9 - 12,15
|
Prijava
|
Zagreb
|
Hrvatsko katoličko sveučilište, Filipa Vukasovića 1
|
17. 9. 2024.
|
Aula Magna
|
9 - 12,15
|
Prijava
|
Split
|
Fakultet elektronike, strojarstva i brodogradnje, Ruđera Boškovića 32
|
23. 9. 2024.
|
A100
|
12 - 15,15
|
Prijava
|
Raspored prijepodnevnih edukacija:
8,30 - 9,00 Osvježenje i kava pri dolasku te registracija polaznika edukacije eGrađevinski dnevnik
9,00 - 12,15 Predavanje eGrađevinski dnevnik uz pauzu za osvježenje
12,15 - 13,00 Organizirani brunch za polaznike edukacije
Raspored poslijepodnevne edukacije:
11,30 - 12,00 Organizirani brunch i kava pri dolasku te registracija polaznika edukacije eGrađevinski dnevnik
12,00 - 15,15 Predavanje eGrađevinski dnevnik uz pauzu za osvježenje
HAMAG-BICRO i HBOR POTPISALI SPORAZUM O JAMSTVIMA ZA PODUZETNIKE
Srijeda, 24 Srpanj 2024 13:00
Sporazum o poslovnoj suradnji za provedbu nacionalnog jamstvenog programa PLUS i subvencije kamatne stope u okviru NPOO-a potpisali su danas g. Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) i mr. sc. Hrvoje Čuvalo, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR). Potpisivanjem sporazuma HBOR će svojim klijentima - malim i srednjim poduzetnicima - ponuditi povoljnije uvjete financiranja po svojim kreditnim programima za financiranje investicija i obrtnih sredstava, dok će HAMAG-BICRO korisnicima pružiti kvalitetan instrument osiguranja u vidu bezuvjetnog jamstva za osiguranje povrata do 80 % glavnice kredita koji će HBOR odobriti klijentima.
„Jamstvo HAMAG-BICRO-a instrument je osiguranja poduzetničke investicije ili ulaganja u obrtna sredstva, koji se izdaje za osiguranje dijela glavnice kredita ili leasinga“, rekao je Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a, dodavši kako će se kredit moći iskoristiti za financiranje tekućeg poslovanja ili za ulaganje u nove projekte.
„Mali i srednji poduzetnici HBOR-ovi su ključni klijenti, te je zbog toga nastavak ove uspješne suradnje s HAMAG-BICRO-om izuzetno važan za nas. Novi jamstveni program poduzetnicima omogućava olakšani pristup financiranju, uz smanjenje kamatnih stopa i troškova osiguranja, čime dodatno podupiremo njihov rast i razvoj. Među prvim bankama potpisujemo ovaj Sporazum, čime osiguravamo dodatne mogućnosti za izravne investicijske kredite i kredite za obrtna sredstva, te nastavljamo doprinositi razvoju malog i srednjeg poduzetništva u Hrvatskoj“, izjavio je Hrvoje Čuvalo, predsjednik Uprave HBOR-a.
Poduzetnik kojemu nedostaju instrumenti osiguranja, zajedno s kreditorom mora dostaviti zahtjev za jamstvo i propisanu dokumentaciju kako bi HAMAG-BICRO mogao procijeniti mogućnost izdavanja jamstva. Nakon dostavljanja dokumentacije, financijski analitičari HAMAG-BICRO-a započinju s obradom zahtjeva za jamstvom, odnosno provjeravaju statusnu i financijsku dokumentaciju, ekonomsku opravdanost projekta, adekvatnost menadžmenta i ostale preduvjete za izdavanje jamstva, nakon čega donose pozitivnu ili negativnu odluku o odobrenju jamstva, te je dostavljaju kreditoru.
Održan 4. GastroBadl Krapinske Toplice
Utorak, 23 Srpanj 2024 08:54
U subotu 20. srpnja 2024. godine održan je GastroBadl u Krapinskim Toplicama. U sklopu BadlFesta manifestacije povodom dana općine Krapinske Toplice, održao se i GastroBadl. GastoBadl organiziralo je Udruženje obrtnika općine Krapinske Toplice u suradnji s Društvom Naša djeca a sudjelovala su brojna udruženja obrtnika iz svih krajeva Hrvatske koja su pripremala razna jela.
GastoBadl humanitarnog je karaktera te je prihod od donacija namijenjen za projekte Društva Naša djeca iz Krapinskih Toplica.
Događanje je održano na topličkom placu s ciljem promocije obrtništva, suradnje, gastronomske ponude, obogaćivanja turističke i kulturne ponude našeg kraja te provođenja humanitarne akcije.
Na GastroBadlu uz domaćine, sudjelovale su ekipe iz cijele Hrvatske: Udruženje obrtnika Sisak, Udruženje obrtnika gradova Donja Stubica, Oroslavje i općina Marija Bistrica, Gornja Stubica, Stubičke Toplice, Udruženje obrtnika grada Zagreba, Udruženje obrtnika Garešnica, Udruženje obrtnika Vrbovsko, Udruženje obrtnika grada Zagreba, Udruženje obrtnika grada Krapine i općina Đurmanec, Jesenje, Petrovsko i Radoboj, Udruženje obrtnika grada Zaboka, Udruženje obrtnika Bedekovčina, Udruženje obrtnika Daruvar, Udruženje obrtnika Pakraca i Lipika, Udruženje obrtnika Imotski, Udruženje obrtnika Novi Vinodolski, Udruženje obrtnika Kaštela, Udruženje obrtnika Zlatar, Udruženje obrtnika Samobor, Udruženje obrtnika Karlovac, Udruženje obrtnika Petrinja, Glina i Topusko, Udruženje obrtnika Pregrada, Hum na Sutli i Desinić, obrt Karbun, Udruženje obrtnika Koprivnica, Udruženje obrtnika Vukovar, Udruženje trgovaca Zagreb i Obrtnička komora grada Zagreba.
Nudili su se razni specijaliteti: kotlovine, gulaši, grah, burgeri, žabe, razni specijaliteti s roštilja, samoborske češnjovke, pršut, kobasice, pečena piletina, pečena tuna, rižoto, tartufi, odojak, razne salate, kolači i dr.
Od srca smo zahvalni svima koji su se odazvali i podržali našu akciju.
Humanitarnu akciju donacijama su podržale Hrvatska obrtnička komora, Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, Udruženje obrtnika grada Zagreba, Općina Krapinske Toplice, Turistička zajednica područja Srce Zagorja i Krapinsko zagorska županija.
Zahvaljujemo i načelnici općine Krapinske Toplice Gordani Jureković i dožupanici Jasni Petek koje su uz predsjednika Udruženja obrtnika općine Krapinske Toplice Mirka Blažičevića, posjetile sve štandove i podijelile zahvalnice svim sudionicima GastroBadla
Manifestaciju je svojim prisustvom podržao i predsjednik Hrvatske obrtničke komore g. Dalibor Kratohvil, potpredsjednik HOK-e i predsjednik OK Zagreb Antun Trojnar, predsjednik Udruženja obrtnika grada Zagreba Ivica Zanetti i drugi.
Posebno se zahvaljujemo našim obrtnicama i obrtnicima na donacijama i pomoći svake vrste te njihovim supružnicima i svima ostalima koji su također sudjelovali u organizaciji.
Ažurirano Srijeda, 24 Srpanj 2024 12:54
Ceh ugostitelja HOK-a: Smanjenje cijene higijenskog minimuma i sanitarne knjižice
Ponedjeljak, 22 Srpanj 2024 12:27
36. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika održat će se od 3. do 5. 11. u Opatiji
Temeljem novih odluka koje su stupile na snagu 1. srpnja ove godine, iznosi koji se odnose na obveze ugostitelja vezano uz higijenski minimum i sanitarnu knjižicu smanjeni su za 50%. Također, odlukom Skupštine Hrvatske obrtničke komore iz ožujka ove godine je za veći broj namirnica uvećana dopuštena visina manjka (izražena kao % po bruto/kg), revidirani su maksimalno dopušteni gubici za ranije uvrštene namirnice te su, kao najvažnija promjena, Odlukom sada obuhvaćena i alkoholna i bezalkoholna pića u skladištu i u ugostiteljskom objektu.
Ovom odlukom, na temelju iskustava struke, za fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku djelatnost na temelju Zakona o obrtu i posebnih propisa koji uređuju ugostiteljsku djelatnost utvrđuje se najviša dopuštena visina manjka nastalog po osnovi kala, rastepa, kvara i loma, koji ne podliježu oporezivanju sukladno propisima o porezu na dodanu vrijednost i propisima o oporezivanju dohotka. Bitna novost je i da se visina manjka, kala, rastepa, kvara i loma za namirnice koje nisu navedene u ovoj Odluci, također može priznati na temelju posebnog obrazloženja kojeg obrtnik dostavlja Hrvatskoj obrtničkoj komori, ali do visine koja je na razumnoj osnovi usporediva sa sličnim proizvodima utvrđenim u ovoj Odluci ili drugim odlukama.
Ministarstvo financija već je od 1. siječnja ove godine, na prijedlog Hrvatske obrtničke komore, ugostiteljima (i drugim obrtnicima) olakšalo i evidenciju normativa i sličnih evidencija materijala.
„Svim navedenim promjenama olakšava se poslovanje obrtnika u ugostiteljstvu, što je osobito važno u jeku turističke sezone. Naša zadaća je detektirati probleme na svim razinama i moguća rješenja te ih komunicirati i zastupati prema nadležnim tijelima. Simbolično to činimo svake godine povodom Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika, koji će se ove godine održati 3.-5. studenog u Opatiji, 36. put zaredom. Aktivnosti Ceha su brojne i traju cijele godine, kao i kontinuiran dijalog s državnim institucijama i jedinicama lokalne i regionalne samouprave, u cilju unapređenju uvjeta poslovanja za naše obrtnike u ugostiteljstvu i turizmu“, istaknuo je predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Hrvoje Margan.
|
|