Poziv na online ARC2 radionicu: GDPR – Obrada i zaštita osobnih podataka u radnim odnosima
Pozivamo vas na online ARC2 radionicu: GDPR – Obrada i zaštita osobnih podataka u radnim odnosima, koja će se održati u četvrtak 12. listopada 2023. godine.
Svi voditelji i izvršitelji obrade, bez obzira na djelatnost, obrađuju osobne podatke svojih zaposlenika i suradnika.
Podaci radnika obrađuju se u svrhe ispunjenja zakonskih obveza poslodavca, ispunjenja prava i obveza iz ugovora o radu i radnog odnosa, ostvarenja legitimnih interesa poslodavca i dr.
Obrada podataka radnika započinje objavom oglasa za slobodno radno mjesto ili prikupljanjem otvorenih zamolbi zainteresiranih kandidata, a traje i nakon prestanka radnog odnosa. Za čitavo to vrijeme nužno je osigurati zakonitost obrade i primjereno štititi podatke, ali i privatnost radnika.
Ova besplatna radionica koja se održava u okviru ARC2 projekta obuhvaća pregled obaveza iz Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR) u svim najvažnijim procesima obrade osobnih podataka u radnom odnosu i mnoštvo praktičnih primjera te pregled sudske prakse i odluka nadzornih tijela.
Namijenjena je prvenstveno mikro, malim i srednjim poduzetnicima i obrtnicima, ali i svim ostalim zainteresiranim poslodavcima/organizacijama/službenicima za zaštitu podataka.
Održat će se 12. listopada 2023. (četvrtak) u razdoblju od 10:00 – 13:00 sati.
Registracija za sudjelovanje je obavezna. Prijaviti se možete na: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/zastita-op-radnika-ARC2
Sadržaj:
- Obrada podataka u postupku zapošljavanja – natječaji, otvorene zamolbe, online platforme, agencije za zapošljavanje
- Načelo transparentnosti – sadržaj i način informiranja radnika o obradi podataka
- Primjerena pravna osnova za obradu podataka radnika – ugovor, zakonska obveza poslodavca, legitimni interes i dr.
- Privola u radnom odnosu – primjerenost, zakonitost, primjeri
- Obrada posebnih kategorija osobnih podataka – podaci o zdravlju, invalidnosti, vjeroispovijesti, članstvu u sindikatu, rezultati psiho testa, potvrde o nekažnjavanju i dr.
- Nužna dokumentacija – uvjerenja, diplome, identifikacijski dokumenti, preslike dokumenata
- Evidencija aktivnosti obrade – obvezan sadržaj i primjeri tipičnih obrada u radnom odnosu
- Uvjeti dopuštenosti nadzora radnika – kontrola prolaska, snimanje telefonskih poziva, GPS sustav, nadzor korištenja službenih mobitela, računala, e-pošte i Interneta i dr.
- Video nadzor službenih prostora – pravna osnova, obvezna dokumentacija, informiranje radnika
- Obrada biometrijskih podataka – pravni okvir, primjeri
- Procjena učinka na zaštitu podataka (DPIA) – primjeri visokorizičnih obrada
- Rokovi čuvanja osobnih podataka – zakonski rokovi, određivanja drugih rokova pohrane
- Ispunjavanje prava radnika i bivših radnika – procedura za ispunjavanje zahtjeva, identifikacija ispitanika, rokovi
- Obveze radnika – čuvanje povjerljivosti, primjeri izjava o povjerljivosti i ugovornih odredbi
- Odnosi s izvršiteljima obrade – obvezne sastavnice ugovora i primjeri izvršitelja u radnom odnosu
- Dostava osobnih podataka trećim stranama – javna i druga nadležna tijela
- Korporativna kultura i privatnost radnika – javne objave, „djelatnik mjeseca“, isticanje fotografije radnika na prodajnom mjestu, timska druženja i dr.
- Primjerene mjere zaštite dokumentacije i IT sustava – primjeri zaštitnih mjera
- Prijenos podataka u treće zemlje – primjeri prijenosa, zaštitne mjere
- Odgovornosti službenika za zaštitu osobnih podataka u obradama koje se odnose na radni odnos
- Pregled odluka i mišljenja Suda EU, Europskog suda za ljudska prava, nacionalnih sudova i nadzornih tijela
- Druge posebnosti (pravo na pristup informacijama, EU projekti, učenička praksa, studentski rad i dr.)
Novih 10.000 zaposlenih u obrtima u godinu dana
U odnosu na srpanj prošle godine, ukupno je više od 10.000 novih zaposlenih u obrtima, uključujući obrtnike i radnike, pa tako obrti u Hrvatskoj zapošljavaju ukupno gotovo 229.000 ljudi. U posljednjih godina dana Hrvatska bilježi i približno 8.200 obrta više ili rast od 8,1 posto, odnosno ukupno gotovo 109 tisuća obrta.
Broj obrta u Hrvatskoj u posljednjih pet godina veći je za 28.000 obrta ili gotovo 35%, a udio zaposlenih u obrtima u ukupno zaposlenim osobama u RH u lipnju 2023. iznosio je 13,5%.
„Obrtništvo je velika snaga i jedan od najvitalnijih dijelova hrvatskog gospodarstva, koji raste svakodnevno. Samo u posljednjih mjesec dana imamo 800 obrta više. Polako, ali sigurno jača svijest o brojnim prednostima odabira obrtničkih zanimanja kao životnog puta, a osobito veseli i porast interesa za upise u strukovne škole. Očekujemo nastavak pozitivnog trenda u obrtništvu, uz obavezu i odgovornost da nastavimo intenzivno raditi na unapređenju poslovnog okruženja za hrvatske obrtnike“, ističe predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil.
U srpnju je u odnosu na prošlu godinu rast broja obrta ostvaren u uslužnom zanatstvu (6.512 obrta više ili 12,7%), prijevozu osoba i stvari (759 obrt više ili 9,1%), u cehu frizera, kozmetičara, njege tijela i fitnesa (704 obrta više ili 9,1%), proizvodnom zanatstvu (273 obrta više ili 3,2%) te ugostiteljstvu i turizmu (86 obrta više ili 0,7%). Također, u posljednjih godinu dana pao je broja obrta u cehu trgovine (141 obrt manje ili 1,6%) te u cehu ribarstva, marikulture i poljodjelstva (6 obrta manje ili 0,2%).
Objavljen Javni natječaj za dodjelu potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima
Ministarstvo poljoprivrede objavilo je drugi Javni natječaj za dodjelu potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti prerade drva i proizvodnje namještaja na području RH za 2023.
Podnositelj smije podnijeti samo jednu prijavu i to za samo jednu provedbenu mjeru i samo za jedan prihvatljiv trošak unutar provedbene mjere. Sredstava za dodjelu potpora u ukupnom iznosu od 2.127.880,87 eura osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2023. godinu.
Više...
Aktivirajte e-Osobnu i prijavite se besplatno u sustav e-Komunikacije
Aktivirajte e-Osobnu i prijavite se besplatno u sustav e-Komunikacije
U svrhu ispunjavanja obveze prijave za e-komunikaciju, obavještavamo obrtnike kako za prijavu mogu koristiti svoju e-Osobnu iskaznicu koja je vjerodajnica najviše razine i njome ćete se moći besplatno prijaviti u eKomunikaciju. E-Osobnu iskaznicu omogućeno je besplatno aktivirati u prostorijama na pojedinim lokacijama policijskih uprava. Naime, u suradnji s AKD-om postavljeni su mobilni kiosci te su angažirani studenti koji mogu pomoći pri aktivaciji eOsobne i/ili mobilne aplikacije Certilia. Popis lokacija MUP-a na kojima je omogućeno takvo aktiviranje e-Osobne dostupan je na poveznici.
Sve što vam je potrebno je vaša osobna iskaznica i pin omotnica. Ukoliko nemate omotnicu s PINom ili ste ju zagubili, istu možete besplatno dobiti na šalteru policijskih uprava. Za samostalno aktiviranje eOsobne potreban vam je uređaj (čitač). Upute za samostalnu aktivaciju možete pronaći na poveznici ili pogledati kratki informativni video. Uz aktiviranu eOsobnu dostupno je i više od 100 usluga putem platforme eGrađani, a jednostavna je za korištenje te znači najvišu razinu sigurnosti uz dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.
Hrvatska obrtnička komora ustraje u traženju jednostavnijeg pristupa sustavu e-Komunikacije obrtnika sa sudovima na način da se sustav izmijeni odnosno nadogradi kako bi tehnički i financijski bio prihvatljiv obrtnicima. Jedan od načina je da se obrtnicima koji nemaju eOsobnu omogući pristup sustavu putem vjerodajnice značajne razine sigurnosti, a ne isključivo kroz vjerodajnice visoke razine sigurnosti uz dodatni trošak, kako je sada propisano. Također, HOK je uputio nadležnom Ministarstvu zahtjev da korištenje sustava e-Komunikacije za obrtnike bude proizvoljno odnosno da se razmotri mogućnost odgode roka za pristupanje obrtnika sustavu za godinu dana.
|
|